Ieder jaar worden er duizenden opdrachten uitgevoerd door Klusseniers. Wij zijn er trots op dat vrijwel alle opdrachten naar tevredenheid worden uitgevoerd. Dit zien we ook terug in onze klanttevredenheidsonderzoeken.
Maar... Het kan natuurlijk ook een keer mis gaan. Want waar gewerkt wordt, worden wel eens fouten gemaakt. Het kan een keer voorkomen dat u een klacht heeft over een Klussenier en/of over het eindresultaat.
We vinden het belangrijk dat u tevreden bent. Daarom hanteren we bij een klacht de onderstaande procedure. Daarbij gaan we er gemakshalve vanuit dat het de klant is die een klacht heeft aan het adres van een Klussenier (maar andersom kan natuurlijk ook).
In de Ondernemerstraining, die elke Klussenier voor zijn start volgt, wijzen we een Klussenier op de mogelijkheden om klachten zoveel mogelijk te voorkomen. En we wijzen hem op het belang van zo spoedig mogelijk onderling oplossen van eventuele klachten.
Op het moment dat u ontevreden bent dan adviseren we u om dit zelf direct met de Klussenier te bespreken. Waar zit uw onvrede? Kijk samen met de Klussenier naar mogelijke oplossingen.
Wij zijn ervan overtuigd dat een goed gesprek tussen u en de Klussenier vaak een oplossing voor uw onvrede zal opleveren.
Wellicht is een enkel gesprek niet genoeg. Blijf dan in gesprek met de Klussenier en probeer alsnog onderling op te lossen.
U bent met de Klussenier in gesprek geweest, maar uw onvrede is niet weggenomen, uw klacht is niet opgelost? Dan kunt u een beroep doen op bemiddeling door ons, Het KlusHuis.
Bemiddeling houdt kort gezegd in dat we ‘hoor- en wederhoor’ toepassen en op zoek gaan naar een mogelijke oplossing.
Zodra we beide kanten van het verhaal hebben gehoord, bepalen we of en zo ja op welke manier we kunnen bemiddelen. Waar mogelijk adviseren we u en/of de Klussenier om tot een oplossing te komen.
Als zowel de klant als de Klussenier bereid zijn samen met ons te zoeken naar oplossing, dan is onze ervaring dat een klacht vrijwel altijd kan worden opgelost.
Bemiddeling is mogelijk als:
Bemiddeling is niet mogelijk als:
Wanneer duidelijk is dat bemiddeling mogelijk is en u dat wilt, dan hebben we de volgende gegevens van u nodig. We vragen u deze informatie per mail aan info@hetklushuis.be te sturen met als onderwerp: Klacht van <KLANTNAAM> aan het adres van <NAAM KLUSSENIER>.
Indien onze bemiddeling slaagt dan zal de klacht naar tevredenheid voor zowel u als de Klussenier kunnen worden opgelost.
Op iedere getekende opdracht van een Klussenier zijn de Uitvoeringsvoorwaarden De Klussenier van toepassing. Daarin staan o.a. de rechten en plichten van u als klant en die van De Klussenier beschreven.
Via onderstaande button kunt u de Uitvoeringsvoorwaarden De Klussenier inzien.